Etichete

, , , , ,

Mentalitatea_romanilor_Foto_Initiativa_RomaneascaSi eu m-am bucurat atunci cand am aflat ca filmul „Pozitia copilului” a luat marele premiu la festivalul de la Berlin. Totul a fost minunat pana cand am auzit si unele declaratii care nu-si aveau rostul.
Ada Solomon a declarat la intoarcerea in tara ca „cinematografia romaneasca este cel mai bun brand de tara pe care il avem in acest moment si pentru ea se cheltuiesc mult mai putine milioane decat se cheltuiesc pentru diversele campanii legate de brandul de tara”.
Ce rost a avut sa spuna asa ceva, nu am inteles, dar constat ca nu scapam nicio ocazie sa devenim penibili. Oare Spielberg primeste de la statul american fonduri pentru filmele sale?
Sigur, in Romania cultura si arta ar trebui sprijinite, sunt de acord, dar de aici si pana la a cotcodaci fara rost si mai ales cand nu este cazul, este cale lunga.
De cate ori realizam ceva, nu scapam ocazia sa devenim penibili. Tineti minte ce intrebari tampite puneau ziaristii de sport la inaugurarea Arenei Nationale? In loc sa-i lase pe straini sa ne laude, noi ii intrebam ce parere au de stadion si de gazon.
Asta este mentalitatea romaneasca si cu greu vom scapa de ea. Suntem umili, cersim laude si cam atat.
Pacat.
Foto: Initiativa Romaneasca