Etichete

, , , , , ,

Consiliul National al Audiovizualului a amendat mai multe televiziuni pentru reflectarea referendumului privind demiterea Presedintelui Romaniei si au hotarat aplicarea urmatoarelor sanctiuni:
• Amenda in cuantum de 10.000 de lei postului Antena 3. Consiliul a apreciat ca, in emisiunea de dezbatere „Q&A” difuzata in data de 28.07.2012, in „Editia speciala de la ora 17:00”, precum si in „Editia speciala de la ora 21:00”, difuzate in ziua Referendumului, nu s-au respectat dispozitiile art. 1 alin. 1 si 2 („Reflectarea evenimentelor legate de referendum trebuie sa respecte obligatiile legale privind informarea corecta, impartialitatea si pluralismul de opinii, protectia demnitatii umane si a dreptului la propria imagine. (2) Campania pentru referendumul national privind demiterea Presedintelui Romaniei se incheie la data de 28 iulie 2012, ora 7.00”) si aleart. 8 lit. b din Decizia nr. 586 („De la incheierea campaniei pentru referendum si pana la ora inchiderii urnelor sunt interzise: b) dezbateri si comentarii privind desfasurarea campaniei pentru referendum”);
• Amenda in cuantum de 5.000 de lei postului B1 TV. In editiile „Stirile B1” de la ora 07:00 si 08:00 si alte emisiuni speciale de stiri din data de 29.07.2012, precum si la difuzarea in zilele de 28 si 29.07.2012 a clipului promotional aferent emisiunii „Ultimul cuvant” nu s-au respectat dispozitiileart. 1 alin. 2 si si art. 8 lit. b din Decizia nr. 586;
• Amenda in cuantum de 5.000 de lei postului Romania TV. In editiile“Breaking News” de la orele 13:00, 14:00, si 18:45 difuzate in data de 29.07.2012 nu s-a tinut seama de prevederile art. 1 alin. 1 si 2 si art. 8 lit. b din Decizia nr. 586;
• Somatie publica postului Antena 1 pentru ca, in data de 28.07.2012, au fost difuzate trei variante ale unor spoturi publicitare si anunturi tip promo cu privire la votul din 29 iulie 2012, fara a fi respectate dispozitiile art. 1 alin. 2 si si art. 8 lit. a din Decizia nr. 586 (“Art. 8 – De la incheierea campaniei pentru referendum si pana la ora inchiderii urnelor sunt interzise: a) prezentarea de sondaje de opinie, difuzarea anchetelor de tip vox pop prevazute la art. 6 alin. (3), difuzarea de spoturi sau clipuri de tipul celor prevazute la art. 7; Art. 7 – Pe perioada campaniei pentru referendum nu pot fi difuzate spoturi sau clipuri care prezinta, in sens negativ sau pozitiv, un partid, un om politic ori un mesaj politic”);
• Somatie publica postului TVR 1 (SRTV) pentru dezechilibrele constatate conform raportului intocmit pe toata perioada campaniei pentru emisiunile de dezbatere stabilite de Comisia Parlamentara constituita in acest scop. SRTV nu a respectat dispozitiile art. 1 alin. 1 si art. 3 din Decizia nr. 586 (art. 3 „In cadrul emisiunilor de dezbatere, numarul participantilor care exprima puncte de vedere pentru si impotriva demiterii Presedintelui Romaniei trebuie sa fie egal; in cazul in care unul dintre cei invitati nu participa, acest fapt trebuie mentionat pe post; absenta punctului de vedere al uneia dintre parti nu exonereaza realizatorul/moderatorul de asigurarea impartialitatii”);
• Somatie publica postului Realitatea TV pentru dezechilibre constatate in perioada electorala. In editia emisiunii „Tu decizi” difuzata in data de 29.07.2012 si moderata de Melania Medeleanu nu s-au respectat dispozitiile art. 1 alin. 1 si 2 si art. 8 lit. b din Decizia nr. 586.
Sursa foto: cna.ro